آخرین اخبار
کد مطلب: 125563
روحاني در پايان نشست سران قوا:
حل مشکلات معيشتي مردم بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد/ اصول مورد تاکيد قوا در حمايت از توليدات داخلي
تاریخ انتشار : 1397/01/06 11:46:15
نمایش : 2404
رئيس جمهور گفت: حل مشکلات معيشت مردم، کارگران، روستائيان و همه کساني که بايد به زندگي آنان از لحاظ اقتصادي بيشتر رسيدگي شود، مورد تأکيد جلسه امروز سران قوا بود.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست‌جمهوري، نخستين ديدار سران قوا در سال جديد به ميزباني حسن روحاني رئيس جمهور برگزار شد.

حسن روحاني رئيس جمهور، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در اين نشست درباره مهمترين مسايل داخلي و بين المللي گفت و گو کردند.

اين نخستين نشست روساي قوا در سال 1397 هجري شمسي است.

روحاني در پايان اين جلسه و در جمع خبرنگاران ضمن تبريک سال جديد هجري شمسي به ملت بزرگ ايران، اظهار داشت: خوشحالم در روزهاي اوليه سال، نخستين جلسه سران سه قوه در سال جاري برگزار شد.

رئيس جمهور با بيان اينکه در اين جلسه بحث‌هاي خوبي راجع به تحولات داخلي و بين‌المللي مطرح شد، افزود: همه قوا بر اين تأکيد داشتند که امروز وحدت و انسجام داخلي بيش از هر زمان ديگر براي ما يک ضرورت است و حل معيشت مردم، کارگران، روستائيان عزيز و همه کساني که بايد به زندگي آنان از لحاظ اقتصادي بيشتر رسيدگي شود، مورد تأکيد جلسه بود.

وي با اشاره به اينکه در سال جاري توليد ملي به عنوان اساس مطرح است، خاطرنشان کرد: دولت بر توسعه اشتغال و مبارزه با فقر به عنوان دو اصل تأکيد دارد که در بودجه تقديمي مجلس هم بر همين دو اصل تأکيد شده است و انشاء الله با همکاري قواي ديگر اين روند و اين راه را ادامه خواهيم داد.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه نامگذاري سال 97 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمايت از کالاي ايراني نيز يکي ديگر از موضوعات جلسه امروز سران قوا بود، گفت: کمک به توليدات داخلي، بالا بردن کيفيت توليدات داخلي که توان و قدرت رقابت کافي داشته باشند، بازاريابي مناسب در منطقه و جهان براي کالاهاي ايراني، فرهنگ سازي لازم در اين زمينه و همچنين کنترل واردات بي‌رويه و بويژه مبارزه با قاچاق کالا مي تواند به عنوان اصولي باشد که به توليدات داخلي ما کمک کند.

روحاني افزود: البته امسال، سالي است که از لحاظ بارندگي در کل سال آبي نسبت به سال گذشته مشکلات و کمبودهايي وجود دارد که در اين زمينه هم بايد صرفه‌جويي‌هاي لازم انجام گيرد، الگوهاي کشت تغيير کند و بتوانيم با آب کمتر، محصولات زراعي خودمان را ان‌شاء الله آن مقداري که نياز کشور است با برنامه‌ريزي دقيق‌تري، توليد کنيم.

 رئيس جمهور، بررسي مسايل منطقه اي را يکي ديگر از موضوعات مورد بحث در اين جلسه عنوان کرد و افزود: روابط با کشورهاي منطقه از لحاظ سياسي، امنيتي و اقتصادي برايمان حائز اهميت است از اين رو در آغاز امسال به سه کشور منطقه سفر خواهم داشت و اميدواريم در اين سفرها روابط ايران با کشورهاي همسايه و اين سه کشوري که خواهم رفت، روابط مستحکم‌تري شود و معضلاتي که در منطقه است بتوانيم حل کنيم و منطقه ما به سمت ثبات و امنيت بيشتر حرکت کند.

روحاني ادامه داد: به زودي در ترکيه اجلاسي با حضور سران سه کشور، ترکيه،‌ روسيه و ايران براي مسأله آينده و امنيت سوريه و مسايل نوع‌دوستانه در سوريه خواهد بود که اميدوارم گامي در اين زمينه بتوانيم برداريم و اساساً بتوانيم روابط بهتري با منطقه و جهان داشته باشيم.

رئيس جمهور افزود: تغييراتي که امروز در جهان است، بي‌ترديد نمي‌تواند در مسير ثبات و امنيت کشور، توليدات و وحدت کشور، تأثير سويي داشته باشد و دولت با همکاري دو قوه ديگر برنامه‌هاي لازم را براي امسال و آينده کشور، تنظيم خواهد کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس